Strona prefecto.pl używa plików cookie. Przeglądając zawartość strony zgadzasz się z polityką prywatności. Akceptuję

Dostęp do akt szkody

data publikacji: 20.08.2013

Po powzięciu przez ubezpieczyciela informacji o wypadku ma on obowiązek przeprowadzić postepowanie likwidacyjne. W toku tego postępowania ubezpieczyciel musi ustalić czy faktycznie jest odpowiedzialny za zaistniałą szkodę i jakie są jej rozmiary, a zatem jakiej wysokości odszkodowanie winno zostać wypłacone. Często, w toku takiego postępowania ubezpieczyciel zwraca się do swojego klienta (czyli ubezpieczonego) lub też innych osób by odnieśli się oni do tego co twierdzi poszkodowany. Tego typu praktyka jest bardzo popularna w likwidacji szkód powstałych w wyniku przewrócenia się na śliskim chodniku, lub wpadnięcia w dziurę w nawierzchni drogi.

W sytuacji gdy poszkodowany spotyka się z odmową wypłaty świadczenia zdarza się, że ubezpieczyciel podaje w piśmie jedynie zdawkową informację, wskazując, że ubezpieczony nie potwierdził przebiegu zdarzenia. By w takiej sytuacji móc skutecznie polemizować ze stanowiskiem ubezpieczyciela czasami warto jest zwrócić się do niego o możliwość przejrzenia akt szkody.

Zgodnie z ustawą o działalności ubezpieczeniowej, ubezpieczyciel, w sytuacji zwrócenia się do niego z wnioskiem przez poszkodowanego, nie może odmówić mu dostępu do informacji i dokumentów gromadzonych w celu ustalenia odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń lub wysokości świadczenia. Należy także pamiętać, że poszkodowany może żądać pisemnego potwierdzenia przez zakład ubezpieczeń udostępnionych informacji, a także sporządzenia na swój koszt kserokopii dokumentów i potwierdzenia ich zgodności z oryginałem przez zakład ubezpieczeń, przy czym koszty sporządzenia kserokopii oraz udostępniania informacji i dokumentów w postaci elektronicznej ponoszone przez te osoby nie mogą odbiegać od przyjętych w obrocie zwykłych kosztów wykonywania tego rodzaju usług. Nadto, istnieje możliwość zwrócenia się do zakładu ubezpieczeń o informacje i dokumenty w postaci elektronicznej.

Zespół Prefecto

Masz pytania ? Znajdź odpowiedz:

Najczęściej zadawane pytania

Elektorniczny formularz pozwoli Ci na szybkie i sprawne zgłoszenie wypadku.

Infolinia

(62) 767 20 00

Miałeś wypadek, masz pytania, nie czekaj. Zadzwoń

Pracuj z nami

Chcesz należeć do naszego zespołu, sprawdź najnowsze oferty pracy.

więcej

Kontakt

Godziny otwarcia: pn-pt: 8:00 - 16:00
Centrala: Chocimska 6, 62-800 Kalisz
Telefon: 62 767 20 00

Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera i otrzymuj
najnowsze wiadomości

Zamkinj Trwa rekrutacja

Miejsce pracy – Polska

więcej